måndag 7 maj 2012

Ett litet hyllningsinlägg.

Som vegan är det inte alltid så lätt att äta ute på nya ställen.
Så när en då hittar fina restauranger och liknande ställen som inte suckar högt när en ber om något veganskt, eller är helt ointresserade till att komponera en fin middag till en vegan tycker jag att det är min skyldighet att hylla dem.

I helgen var jag i Jönköping.
Min syster skulle disputera och det betydde att det blev en del måltider som andra skulle fixa.
Självklart var jag lite orolig innan (pga det jag skrev om i ovanstående stycke).
Nu i efterhand kan jag säga att min oro var obefogad.

Min första hyllning går till Restaurang Guvernören. Jättetrevlig och tillmötesgående personal som utan problem fixade en superfin vegansk lunch till mig. Extremt god var den också!

Den andra hyllningen går till Kastrullhäxan, cateringfirman som fixade maten till kvällens fest.

Sista hyllningen går till hotellet vi sov på. När vi checkade in frågade jag om utbudet av veganska alternativ på frukostbuffén. Det fanns mycket jag kunde äta av det som fanns och utöver det fick jag själv komma med önskemål. Jag bad då om soyghurt, vilket fixades utan några problem.

Det var allt för den här gången.

Tjipp!

2 kommentarer: