tisdag 14 april 2009

Påsken

Skärtorsdagen, då var jag på Lindsdalsskolan, alltså jag älskar min praktikplats, alla barn är så söta och jag har jättebra handledare. 
På kvällen var vi på skärtorsdagsmässa i domkyrkan, Anders blev jätteglad att se oss, det var ju ett tag sedan vi var där.

Långfredagen kom Simons pappa och hämtade oss. Vi åkte sedan till Nybro och lyssnade på Simons mammas kör som sjöng i kyrkan där. Sedan följde vi med dem hem till Högsby.

Påskafton, vi åt påskmat i Högsby med Simons familj + farmor. Simon och jag fick även sommarjobb; städa/rensa på deras vind och i deras källare plus ha loppis. Äntligen, ett kul sommarjobb :) Den här sommaren kommer bli den bästa någonsin!!! har så mycket att se fram emot.
På kvällen fick vi skjuts hem till Harby.

Påskdagen hade vi tänkt att åka till domkyrkan. Men... vi missade bussen. Så vi gick till Trekanten istället. Lite purken över att missa domkyrkan, men det var helt okej i trekanten. hur som helst skulle de behöva någon som organiserar upp det lite där. Jag pratade med kantorn och han fick mitt nr och mail, de behöver verkligen förstärkning på sångfronten där. Han verkade mycket positiv. Jag frågade även om det fanns möjlighet att låna orgeln för att öva lite ibland och det trodde han var helt okej. 

Annandagen, då försökte jag få ihop VFU-uppgift 1... men alltså, det är fortfarande några frågetecken kring den. Får ta det imorgon. Typ som att det inte står något datum på när den ska vara färdig... Mycket konstigt. fattar inget.
Efter lunch var jag ute och joggade, det var så underbart väder så när jag kom tillbaka frågade jag Simon om vi inte skulle ha picknick, det tyckte han att vi skulle :) Så vi bakade paj, travade ut i skogen och hittade bästa stället, precis bredvid ån och fullt med vitsippor.
På kvällen hyrde vi film och bara hade det mysigt.


1 kommentar:

  1. Det låter som en väldigt mysig påskhelg! Längtar till vi ses.
    Puss

    SvaraRadera