lördag 27 februari 2010

Like you care...

Samma låt går om och om igen.

Var på bokrean igår. <3

Köpte tre böcker av Torey Hayden, ni vet, kvinnan som arbetar som speciallärare.
Hon får ta emot många trasiga barn.
Bland annat krigsskadade, schizofrena, sexuellt utnyttjade, misshandlade och de har fått se saker som INGEN människa ska behöva få se, speciellt inte barn.
Jag beundrar den här kvinnan, jag har läst två andra böcker av henne och jag är så imponerad av henne. Hon får mig att också vilja jobba som speciallärare.
Men antagligen behöver man inte bli speciallärare får att få ta hand om trasiga barn. Fem, sex stycken i varje klass finns det i genomsnitt.

Sen hittade jag Prins annorlunda. Det är Sören Olsson, ni vet, Bert- och Sune- författaren och hans fru som har skrivit den. Den handlar om deras son som har Down syndrom.

Köpte även Innan jag dör. Den handlar om en sextonårig tjej som har leukemi. Hon kommer dö om några månader och nu ska hon uppleva allt det där hon vill uppleva innan hon dör.

Sista boken jag köpte, och som jag har börjat läsa, är Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva. Handlar om en kvinna som har den psykiska sjukdomen bipolär typ 2. Jag älskar den.
Hon beskriver depression på ett sätt som får mig att förstå att jag är inte ensam.

För övrigt
Våren kommer, våren kommer, våren kommer, våren kommer, våren kommer...
Håll ut - förr eller senare spricker en bubbla, håll ut några dagar till.

2 kommentarer:

  1. den innan jag dör läste jag här för ett par veckor sedan. otroligt bra men hemsk och skrämmande. ska posta er bok snart med. har tänkt att göra det i månader. men men. bättre sent än aldrig. <3

    SvaraRadera