lördag 28 februari 2009

Lördag

Kom just in från en lååång promenad med älskling. Våryran börjar så smått komma i mig och det är en av de mest underbara känslor som finns. Vi gick till slottet och på vägen dit klättrade vi i träd. Det var jättestjärnklart så vi stog ganska länge och tittade på dem. Det var lite läskigt vid slottet när det var mörkt, men det gick bra :)
Det kommer bli så underbart att flytta ut på landet lagom till att våren har kommit på riktigt och jag blir så där galen som jag bara blir på våren.
Jag längtar så jag håller på att spricka.

Idag har jag köpt en bok. Jag har egentligen inte råd med sådana onödiga utgifter eftersom jag har planer på att åka på p&l (inte bara planer, jag SKA), men jag var tvungen. Den heter Astrids bilder och är en bok som handlar om Astrid Lindgren. Alltså det är en av mina största idoler. Om jag blir mamma någon gång ska jag bli precis som henne. Hennes son Lasse sa en gång när han var vuxen; jaa, mamma var ju inte som andra mammor, istället för att sitta på bänken och titta på så var hon med oss barn och lekte i sandlådan och gungade. Lite senare i boken beskriver de deras lägenhet de bodde i och då står det; köksbordet, som Astrid till Lasses förtjusning brukade hoppa jämnfota upp på. En av de bästa saker är nog när hon i ca 60årsåldern under en inspelning av någonting klättrar upp i ett träd och till det förvånande filmteamet säger; det står väl inte i Mose lag att gamla kärringar inte får klättra i träd?
Underbara människa! Hoppas att jag får ha kvar mitt barnasinne också.

Boken har även gett mig inspiration till vad jag och Simon ska göra i sommar. Vi ska gå på luffen. Det är något jag länge har velat göra (på grund av rasmus på luffen ja). Och Astrid hade gjort det en gång tillsammans med "Madicken". Vi har planer på att ta oss till Vadstena. Vi ska ge oss av så fort skolan slutar och sen tänkte vi höra med min ömma moder om hon vill möta oss där. Om hon vill då vill säga.

Nu är jag trött, dags att sova snart tror jag.

1 kommentar:

  1. Hur ska jag möta upp? Till fots jag oxå, med cykel eller bil? hahaha!
    Kram

    SvaraRadera