torsdag 12 februari 2009

Torsdag

Herrejesuskristus och Moses i vassen! Du kan inte gissa vad jag har gjort idag. 

Jag har varit i SIMHALLEN! Liksom jag har inte varit i simhallen på år och dag. Vi var där i förmiddags när det inte var så mycket folk, tänkte att det skulle vara lättare då. Det gick faktiskt väldigt bra. Plus att jag åt en glass istället för en smörgås vid mellanmålet :) Snacka om segrar idag också. Vi åkte i rutchkanan och lekte i äventyrsbadet simmade lite ocht tittade på matchobrandmän som var där och hade någon slags övning.

När vi kom hem skulle jag vara duktig och läsa lite av mina böcker jag måste ha läst inför hemtentan, men, jag var så trött efter dagens utmaning så jag slocknade i soffan. (Det är ansträngande att vara i simhallen.)

Sedan tittade jag på Lejonkungen på engelska, ett projekt jag har planerat ganska länge för jag ville höra vad Zazu sjunger istället för "far jag kan inte få upp min kokosnöt".  Jag måste faktiskt säga att Rickard Wolf gör rollen som Scar mycket bättre än han som gör den i den engelska versionen.

Här är det massor snö och det tycker jag om, hoppas det ligger under sportlovet nästa vecka! (Inte för att vi har någon sportlov, men i alla fall.)

För övrigt är Mia och Klara bland det roligaste som går på tv! 

Nu ska vi gå och hämta en kamera som telia så snällt skänkte oss när vi sålde våra själar till dem.

puss puss

2 kommentarer:

  1. sjunger han "I've Got a Lovely Bunch of Coconuts"? har du sett att i nya dvd-utgåvan har de bytt ut hela "babianerna apar sig"-grejen mot en sång? en dålig sång dessutom! skandal!

    SvaraRadera
  2. Yes det gör han. Ja jag vet, jag har den nya dvd-utgåvan, först blev jag ledsen för att de hade gjort så, men nu har jag vant mig.

    SvaraRadera