torsdag 26 februari 2009

Spelberoende.

Lite kanske. Hehehe... men jag tröttnar nog snart.
Fast nu har han fixat tetris till mig också. (oldschool is the shit).

Igår var jag sista dagen på ABCD, sen ska jag dit fyra gånger på lunchstöd, sedan ska jag vara klar med dagverksamheten för alltid. Läskigt. Men det ska nog gå bra.

Åhh, jag lyckades samla mod att fråga, så jag kommer att få fortsätta med bildterapin, fast inte i grupp då utan ensam. Gladhest är jag för det. Men liksom, det är skönt att få slippa prata så mycket jämt och istället får uttrycka sig med bilderna.

Idag var jag hos Monica. Hon ställde en fråga; Vad kommer bli bättre om du går ner i vikt?
...
Jag vet inte riktigt. Jag har väl någon vison av att jag kommer bli lyckligare då och att livet kommer bli så mycket bättre.
Men egentligen... jag har det ju väldigt bra nu. Jag är ju lycklig. Jag har Simon, Hellström, min familj alla mina fina vänner,musiken. Jag går en utbildning som känns helt rätt och snart ska vi flytta ut på landet.
Jag känner mig som en bortskämd snorunge som bara klagar när jag redan har det jättebra.
Men känslan är så djupt rotad i mig.
Samtidigt som jag är så glad över allt jag har så gnager en tanke i bakhuvudet att jag inte är värd att ha det så bra.
Ända sedan jag var tio år har jag haft en mer eller mindre känsla av att jag måste bli smal för att lyckas.
Det går inte att radera den över en natt.
Så... jag vet inte vad jag ska svara på frågan egentligen. Måste fundera över det.

Nu är det dags för gröt.

Puss och kram och jag älskar er.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar dig oxå min lilla snorunge!! Massor med pussar o kramar.

    SvaraRadera
  2. Jag och bebis säger hej från kontoret (eller jag säger hej och bebis säger det med en spark). Du är världens bästa lillasyster. Tänk på det!

    SvaraRadera