onsdag 11 februari 2009

Onsdag

Har varit på dagverksamheten idag. Jag känner att jag har fått ut det jag kan av det, men ändå är jag så rädd att släppa taget. Sist jag trodde jag var redo så föll jag snabbt tillbaka till mina dåliga vanor, varva svält med kompensationer. Ioförsig är mina förutsättningar helt annorlunda nu. Var även hos sjukgymnasten under dagen. Vi jobbar just nu med att hitta mitt inre jag. Mitt "spegelförbud" ska fortsätta en vecka till (pust). Samtidigt som jag har uppgiften från Suzanne, att inte döma någonting, varken mig själv eller andra och varken positivt eller negativt, bara vara helt neutral och acceptera saker som de är.
Igår när jag var hos Suzanne pratade vi om när jag gick på lågstadiet, jag har nämligen hitta mina skolböcker från den tiden. Jag kom fram till att jag var väldigt rolig, nyfiken och glad i livet på den tiden. Här kommer en liten bit ur en skrivbok från när jag gick i trean, var alltså ca7-8 år:

Om att dela.
Hej igen det var väl inte så längesen eller var det?
Nä nu kan vi inte babbla mera om det förstått?!
Nu ska vi börja så var det va?
Nu ska jag dela upp tjugo kronor i två högar det är tio i varje hög det var ju inte så svårt eller hur?
men nu ska jag dela upp det i fyra högar då är det fem i varje hög det var ju heller inte så svårt eller?
Nu så delar jag på fyrtio kolor, namnam, och det är tjugo i varje hög men om jag hade fått fyrtio kolor skulle jag äta upp dom själv för det är så gott vad tycker du?
Slut av Kajsa B.
OBS jag kanske hade gett en till Lina men bara kanske.

Jag vill vara sådär igen, och jag vet att någonstans inom mig finns den där femåringen som vägrade le på klasskortet eftersom fotofrafen var så töntig. Jag måste bara hitta henne.

Här i Kalmar är det ruskigt kallt så jag tänker inte gå ut mer idag.
Hoppas Simon går med på att titta på Napoleon Dynamite ikväll. I så fall ska jag ha på mig min nya "Vote for Pedro" -tröja.

puss och kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar