onsdag 18 februari 2009

ONSDAG!... shihihiit happppends!

Dagverksamhet idag. Vi hade bildterapi. Det kommer jag att sakna. Idag fick vi göra "klotter", det började med att vi fick varsit papper och så fick vi välja två kladdkritor som vi skulle ha i varsin hand, sedan skulle vi blunda och klottra, i ca 1 minut. Efteråt fick vi välja ut ett mönster eller ett tecken som man kunde se i klottret och måla någonting utifrån det på ett annat papper. Min bild blev ganska läskig, för det jag såg i klottret var ett läskigt monster som jag drömmde om en gång när jag var ca 5 år, den drömmen har följt med mig hela livet och nu fick jag ner den på papper, det var skönt :).

Annars så var det ganska jobbigt där idag. Jag berättade om i lördags, det var jobbigt att dra upp det igen och jag fick lite att fundera på, viket ioförsig var bra. Men jag måste sluta att ta ut jobbiga saker på maten, gör man det blir det värre och då mixtrar man ännu mer med maten och sen har man helt plötsligt fastnat i den där nedåtgående spiralen igen. Det tänker jag inte tillåta att det händer igen. Det är alldeles för mycket som står på spel. Men när motivationen är som lägst så är det tur att jag har Simon, då kämpar jag för han skull.

Nu måste jag börja förbereda mig på att släppa taget om dagverksamheten. jag vill klara det själv (med simons hjälp) (och Suzanne) och det ska gå!

puss hej.

2 kommentarer:

  1. Och jag finns också här! Det kommer gå bra utan dagverksamheten. Förresten, är det inte ett fågelmonster du har ritat på bilden?

    SvaraRadera